Solnedgang i Merketfjæra

Måker i solnedgang, Merket, Andenes (1990-tallet/P0943)
Måker i solnedgang, Merket, Andenes (1990-tallet/P0943)

Det er først når man har flyttet fra Andøya at man virkelig begynner å skjønne for et unikt sted man er oppvokst på. Er det noe jeg virkelig savner fra mitt nåværende tilholdssted så er det å kunne rusle ned på en av de mange strendene som omkranser Andenes. Der kan man se sola gå ned bak horisonten til musikken av bølger som vasker fjæra og våryre måkeskrik. Dette bilde ble fanget på lysbildefilm, eller dias som noen kaller det, på 1990-tallet. Et blinkskudd på lysbildefilm hadde en helt annen verdi enn dagens digitale bilder som ved hjelp av avanserte digitalkamera og Photoshop nesten alltid kan gjøres «flotte».

2 kommentarer om “Solnedgang i Merketfjæra

  1. Enig med deg, med ett untak. JEG er ikke oppvokst på Andøya men kom dit første gang da jeg var ansatt i Luftsforvaret. Neste gang var ved en ren tilfeldighet for noen år siden. Fra den våren har det blitt «må ha det, bare må ha det» når det gjelder meg og Andøya. Lengter tilbake!

Legg igjen en kommentar

